Blogger Backgrounds

Friday, September 2, 2011

mesej cinta di tangan kiri

aku gominam budak paling pendiam kat kelas.dah la pendiam,duduk paling belakang sekali dalam kelas..okay,habit aku paling ketara ialah suka tulis somethings kat tangan kiri aku(guna magic colour)nama pun pendiam takkan nak duduk diam saja mestilah conteng sana conteng sini :)
p/s :jangan jadi macam aku,takut habis duit mak bapak korang beli magic colour (sekarang dah mahal!)
SEWAKTU DI DALAM KELAS
yonghwa :ma..maafkan saya.Hei dengar la ni!(tersiku kepala gominam)
gominam :erk!err..err..ya??
yonghwa :bukan awak la.saya tanya pada siwon.
jahat punya yonghwa!padahal dia siku kepala aku,sakit tau tak!!
gominam :heee.....(malu betul aku!jahat!tapi nasib baik kau hensem sebab tu aku suka kat kau..:D)
SELEPAS ITU,
yonghwa :selamat pagi gominam ^_^....
gominam :........o.0(pelik betul,tak pernah-pernah dia tegur?)

yonghwa.orang yang paling feymes dalam kelas.tegur dan tahu nama aku yang tak feymes ni.dialah satu-satunya orang yang menegur diriku.tempat duduk bersebelahan..itu saja titik persilangan antara kami.tapi.. kenapa ya.kenapa dia asyik pandang ke arah aku?ahh..aku je yang perasan kot?tapi betul..sekarang..rasanya macam yonghwa sedang melihat ke sini.kalau tak silap aku.waa..ada benda tak kena ke kat muka aku???malunyaaaa...jangan la pandang!hehe..
yonghwa :hei hei..tangan kiri awak tu tulis apa?
gominam :err..err..ini..
cikgu min hyuk :yonghwa!semasa kelas,tumpukan perhatian!!(sambil baling kapur menggunakan teknik lempar cakera dia)



tangan kiri gominam yang sentiasa tertulis sesuatu



yonghwa :tu memo untuk beli barang hari ni ke?awak ni kelakar la,gominam.
gominam :haa...hehe(tak banyak cakap,pendiam la katakan ^-^)
keesokan harinya yonghwa tulis..
pertama kali...aku dapat berbual dengan dia.baik aku tulis lagi memo di tangan..mengharapkan dia akan menegur lagi.mungkin ni kerja bodoh..tapi demi yonghwa tercinta!perhh aku sanggup buat apa sahaja!!tapi tak langgar syariat islam la..
gominam :yonghwa,kenapa dengan tangan awak?!(selepas pelik melihat tangan kiri yonghwa)
cikgu min hyuk :ya?kenapa gominam,kamu ade soalan ke?
perbualan yonghwa dan gominam

baca dari 'tipu'...

sejak itu,perbualan antara gominam dan yonghwa melalui tangan kiri saja ^-^


tempat duduk bersebelahan..aku sangkakan hanya itu titik persilangan antara kami..tak sangka perbualan tangan kiri menghubungkan kami berdua.....








 KELAS MELUKIS..
yonghwa :apa yang awak ketawakan tu?boleh saya join lukis kat tepi??
gominam :ek..aaa...
yonghwa :awak lari kenapa?wahhh..lawanya lukisan!!gominam..awak ni lagi mahir menulis berbanding bercakap ya.
gominam :tak..bukan macam tu..cuma...saya ni membosankan bila bercakap.

susah-susah baru dapat berbual dengannya tapi..aku pula kata yang bukan-bukan.aduhh..apalah kau ni gominam!

yonghwa :apa yang awak mengarut ni?(sambil berus lukisan yang masih basah dicalit ke muka gominam)
jangan la kata diri sendiri membosankan.
gominam :apa yang awak buat ni,yonghwa?!
yonghwa :orang yang mengaku dirinya membosankan akan kena..hukum(calit lagi)
betul saya masih tak kenal awak lagi,gominam.tapi..(bergurau senda sehingga gominam ketawa tak henti-henti)
gominam :geli la...aha..ha!ha!
yonghwa :awak nampak comel bila ketawa.gominam,awak nampak sangat comel bila ketawa!awak patut ketawa lebih kerap.


macam mana ni........wahhh gembiranya.....segan juga terasa macam nak lari saja!indahnya bersama dengan dia..:)))))





siwon :yonghwa!yonghwa!kau buat apa kat sini...dan apsal kau dengan gominam.muka kau pula gominam..kenapa comot kena conteng?erm bila ingat balik,tangan gominam memang selalu berconteng kan.kau tulis apa huh?budak pompuan yang 'plain' memang pelik-pelik.
yonghwa :hei..korang ni!
siwon :takkan la...gominam kau suka yonghwa eh??
gominam :aaa.........(kaku tak tau nak cakap apa?)
yonghwa :korang semua..janganlah biadap macam tu kat gominam.(sambil menarik baju siwon)
gominam :mana.....mana ada!saya tak suka yonghwa la!

sejak hari tu...........tiada lagi mesej di tangan kiri.semua salah aku.
suka...sebenarnya...SAYA SANGAT SUKA AWAK..!!cuma kata-kata tu tak mampu aku ucapkan.
tiba-tiba..gominam terbau magic pen yang kuat.sentuhan pada jari.terasa kerasnya sentuhan mata pen pada jari.yonghwa...apa yang awak tulis pada tangan saya?apa yang awak...(yonghwa melukis sebentuk cincan di jari manis gominam..waa romantika nya!!!)


yonghwa :bohong..aku..tak 'bohong'!si lembab ni!(haha..yonghwa bengang melihat memek muka gominam yang blur tu)
cikgu min hyuk :yonghwa!semasa kelas,jangan berbual!!!(kali ni cikgu baling duster tapi guna teknik lontar peluru pula)
adoi..sakit la..keluh yonghwa.tulis tulis..


gominam :saya yang cintakan yonghwa!dah lama minat kat awak...sejak dulu lagi..dan selamanya...(kuat betul nada suara gominam ketika itu!)
budak kelas :eh...tak sangka.tadi apa dia kata?!gominam sukakan yonghwa la!!!!hahahaha!!


SELEPAS KELAS TAMAT..
kalau begini kan bagus...akhirnya dapat sentuh awak,dekat-dekat dengan awak..selalu rasa awak sangat comel.cepat merah pipi..dan bersungguh-sungguh sukakan saya.selamanya saya cintakan awak.-yonghwa.

begitulah kisah gominam yang fall in love kat yonghwa huhu..(aku pun pernah minat dekat budak kelas aku..tapi dia dah berpunya..sob3)hope korang semua enjoy baca cerita ni ea?!fighting fighting!!

adaptasi daripada komik....^-^




























No comments:

Post a Comment